loading...
وبسایت طرفداران اوانسنس
آخرین ارسال های انجمن
Tahmineh بازدید : 169 دوشنبه 26 آبان 1393 نظرات (0)

تربیت فرزند سخت‌تر معاونت رئیس‌جمهوری

 

یک میز مستطیل کوچک در خیابان اقدسیه در بنیاد خیریه زینب‌كبری(س) که 4 نفر دورش نشسته‌اند از سه نسل.

نفر اول فاطمه برزگر است كه دختر، نوه و عروسش مامان فاطی صدایش می‌زنند؛ مدیر بنیاد خیریه زینب‌کبری(س) است و 77ساله.

او از روزهایی می‌گوید که تنها دخترش فعالیت‌های انقلابی‌اش را به همه‌چیز ترجیح داد و او باید در خانه منتظرش می‌ماند با همه نگرانی‌هایی که یک مادر می‌تواند داشته باشد.

طرف دیگر میز، دکتر معصومه ابتکار نشسته است؛ 47 ساله است با دکترای ایمونولوژی و سابقه فعالیت برای پیروزی انقلاب اسلامی. او سال‌ها در سمت‌های مختلف دولتی و غیردولتی فعالیت کرده است و حالا قهرمان زمین هم هست.

او سال 2006 از طرف سازمان‌ملل به‌عنوان قهرمان زمین انتخاب شد. او از فعالان دانشجویی در تسخیر لانه جاسوسی بوده است.

معصومه ابتکار را خواهر مری صدا می‌زدند. او این روزها از عضوهای فعال شورای شهر تهران است و دو فرزند به نام‌های عیسی و طه دارد. همسر او، آقای هاشمی، در همه این سال‌ها او را همراهی كرده است.

طرف دیگر میز 2 نفر نشسته‌اند از یک نسل؛ عیسی هاشمی و مریم طهماسبی؛ پسر و عروس خانم ابتکار. هم دانشگاهی بوده‌اند و حالا هر دو فوق‌لیسانس اقتصاد و منابع طبیعی گرفته‌اند. عیسی متولد سال 61 است؛

پسر بزرگ خانواده با همه سؤال‌هایی که فرزندان این نسل داشته‌اند حتما خوش‌شانس بوده که کسی کنارش بوده و جواب سؤال‌هایش را داده است. و هرکدام از دغدغه‌هایشان می‌گویند؛  از دلتنگی‌هایشان، آرزوهایشان و از متن و حاشیه زندگی معصومه ابتکار.

عیسی: مامان فاطی بگویید فعالیت‌های دخترتان در زمان انقلاب چقدر نگران‌تان می‌كرد.

مادر: ایشان خیلی جوان بودند؛ 16 سالش بود. می‌رفت کمیته‌های کارگری تا 11 شب هم می‌ماند.

عیسی: کمیته‌های کارگری جاده کرج بود.

مادر: تنها فرزندمان بود. نگرانش بودیم ولی حرکتش را هم تایید  می‌کردیم.

مریم: یک دختر داشته باشی و ساعت 11 شب بیاید خانه؟ (می‌خندد) من جای مامان فاطی بودم، خانه راهتان نمی‌دادم.

مادر: یک شب‌هایی كه خیلی نگران می‌شدم، می‌خواستم راهش ندهم. همه نگرانی‌های یك مادر این است كه چه اتفاقی می‌افتد. شب كه دارد می‌آید خانه ممکن است هر اتفاقی بیفتد. آخرش كه خیلی نگران می‌شدم، می‌گفتم خدایا من به تو سپردمش؛ هر اتفاقی که می‌خواهد بیفتد، بیفتد. چقدر آدم حرص بخورد!

  • نگرانی‌ها برایتان عادی نشد؟

مادر: کم‌کم عادی شد؛ مخصوصا روزی که رفتم لانه جاسوسی را دیدم. فکر می‌کردم بیچاره‌ها خیلی اذیت می‌شوند، غذا ندارند بخورند. با پدرش رفتیم یک جعبه نارنگی گرفتیم و در آن شلوغی‌ها به بدبختی از روی دیوار رد کردیم. گفتیم بدهید این بدبخت‌ها بخورند، دارند تلف می‌شوند. ما که نمی‌دانستیم چه خبر است.

مریم: فکر کنم در واقعیت هم چیزی كمتر از این نبود.

خانم ابتکار: در واقعیت روزه می‌گرفتیم. یک‌بار پدر و مادر یک گونی بزرگ شکلات گرفته بودند و آوردند. به من یک دانه هم نرسید. به من فقط خبرش رسید. ماشاءالله این‌قدر جمعیت زیاد بود (می‌خندد). حداقل باید دو تا شکلات به من می‌رسید.

بعد، دوره دانشجویی پیش آمد. فعالیت‌های من هیچ‌وقت متوقف نشد. همیشه به شکل دیگری ادامه پیدا می‌کرد و در این میان، مادر خیلی نقش مهمی داشتند. پسرهای من بیشتر روزها پیش مادر بزرگ‌شان بودند. عیسی وقتی به دنیا آمد، من دانشجوی کارشناسی بودم.

  • در این شلوغی‌ها چه سالی ازدواج کردید؟

سال 60.

مادر: بچه‌ها که به‌دنیا آمدند، من سرگرم بچه‌ها شدم. باید دوتا خانه را اداره می‌کردم، به علاوه بنیاد خیریه زینب کبری(س).

براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
درود به وبسایت و انجمن تخصصی گروه اوانسنس خوش آمدید! اگر چیزدرخواستی از اوانسنس می خواهید ما در این وبلاگ برایتان حتما!!!! می گذاریم! این جا تازه را اندازی شده و هنوز زیاد جا نیافتاده! به زودی مشکلات رفع خواهند شد!!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • خرید vpn
  • Brewers Yeast
  • مکان های دیدنی
  • الور
  • خرید گیفت کارت
  • اکستندر
  • لارجر باکس
  • آتلیه
  • خدمات مجالس
  • کاردستی کودک
  • ثبت شرکت
  • هارد SSD
  • آپلود عکس
  • دکوراسیون داخلی منزل
  • اجاره باغ عروسی
  • قیمت ssd samsung
  • آپلود فایل
  • آپلود
  • سنجش و دانش
  • آفبا
  • سنجش و دانش
  • مشاوره آنلاین
  • خرید خودرو
  • دانلود آهنگ جدید
  • منابع دکتری معماری
  • آزمون دکتری معماری
  • سنجش و دانش
  • طراحی لوگو
  • جوبن
  • مونوپاد
  • آفبا
  • دکتری
  • جوانی ها
  • خرید ssd samsung
  • دانلود
  • برای تقویت حافظه
  • آفبا
  • اندروید
  • دانلود آهنگ تیتراژ بهار نارنج 94
  • سر دوش
  • چت روم
  • فروش زعفران تهران
  • دانلود آهنگ جديد
  • تشريفات مجالس
  • AI Software Development
  • گن لاغری زنانه
  • زيورآلات
  • تراوين
  • جامعه مجازی
  • تور آنتالیا
  • دانلود بازی اندروید
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود آهنگ جدید
  • مدل مانتو زنانه
  • مدل مانتو 94
  • دانلود آهنگ جدید
  • دستگاه وکیوم سینه
  • افزایش سایز سینه
  • روغن ماساژ بدن
  • دانلود کتاب
  • دانلود پایان نامه اقتصاد
  • موتور ژنراتور
  • اس ام اس جدید
  • العاب
  • بازی
  • بازی
  • مبلمان اداری
  • مبل
  • مبل
  • نرم افزار حقوق و دستمزد
  • طرح اصلی آیفون 6
  • خرید جم
  • خرید کرم ضد لک مروارید والنسی
  • خرید بازی پلی استیشن
  • مدل مانتو زنانه
  • تور مسافرتی
  • مدل شال و روسری
  • وی پی ان
  • بدليجات استيل
  • Развитие Искусственный интеллект
  • چارتر
  • خرید هاست
  • فروش بلیط هواپیما
  • دانلود آهنگ معروف شادمهر
  • ادکلن مردانه
  • مانیکور ناخن
  • مکمل بدنسازی
  • سایت همسریابی
  • خرید شارژ وایمکس
  • اس ام اس عاشقانه
  • مقایسه قیمت
  • خرید ارزان
  • لیست قیمت محصولات
  • پودر چاقی بومبا
  • همکاری در فروش
  • آگهی رایگان
  • دانلود فیلم جدید ایرانی
  • عکس جدید امیر تتلو
  • طراحی قالب وردپرس
  • خرید vpn
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    چقدر اوانسنس را دوست دارید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 705
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 179
  • بازدید ماه : 611
  • بازدید سال : 2,575
  • بازدید کلی : 138,886